Na czym polega laserowe leczenie szczeliny odbytu

Laserowe leczenie szczeliny odbytu to zabieg wykorzystujący laser CO2, którego zadaniem jest waporyzacja tkanki skóry. Jej odparowanie jest jedną z najbezpieczniejszych form leczenia, nawet w tak delikatnym, jak kanał odbytu, miejscu. Ryzyko wystąpienia krwawienia jest zminimalizowane, podobnie jak czas rekonwalescencji ograniczony do niezbędnego minimum.

Laserowe leczenie szczeliny odbytu (najważniejsze informacje)
Cena:od 500 zł
Czas zabiegu: 10-20 minut
Znieczulenie:miejscowe
Rekonwalescencja:ograniczona do niezbędnego minimum
Efekty:indywidualnie
Dostępność:Wrocław

Wskazania do laserowego leczenia szczeliny odbytu

Wskazaniem do przeprowadzenia zabiegu jest linijne pęknięcie anodermy, czyli skóry wyścielającej kanał odbytu. Dolegliwości towarzyszy nagły i nieznośny ból w odbycie, pojawiający się najczęściej podczas defekacji. Utrzymuje się on przez kilka godzin po wypróżnieniu. Do charakterystycznych objawów należy także obecność krwi i czerwone plamy pozostawione na papierze toaletowym. Ból utrzymuje się przez pierwsze dni choroby, z czasem ulegając niewielkiemu złagodzeniu, dlatego warto jak najszybciej zgłosić się do lekarza.

Można by sądzić, że przyczyną występowania tej dolegliwości są częste zaparcia, jednak tylko co 4 badana osoba potwierdza problem ze zbyt twardymi masami stolca.

Jak przygotować się do zabiegu

Procedura nie wymaga od pacjenta przygotowania. Podczas konsultacji proktologicznej lekarz przeprowadza badanie fizykalne pozwalające potwierdzić dolegliwość.

Przebieg laserowego leczenia szczeliny

Czas trwania zabiegu szacuje się na 10-20 minut. Sfikterotomia tylna wykonywana jest za pomocą lasera frakcyjnego CO2 i polega na przecięciu części włókien mięśniowych zwieracza odbytu i odparowaniu zbliznowaciałych, nieprawidłowo ukrwionych brzegów. Są one widoczne na dnie niezagojonej szczeliny. Zaletą terapii laserowej jest fakt, że nie wykonuje się dodatkowej rany w tej szczególnie wrażliwej i trudnej do gojenia okolicy. Zabieg wykonany laserem CO2 stymuluje także proces gojenia i neowaskularyzację w tkankach otaczających.

Cena leczenia szczeliny odbytu

Cena laserowego leczenia szczeliny odbytu rozpoczyna się od 500 zł i uzależniona jest od stopnia zaawansowania problemu. Ostateczny koszt procedury może ustalić lekarz bezpośrednio podczas konsultacji lekarskiej.

Przeciwskazania

• Wirusowe zapalenie wątroby (HBV, HCV)
  • HIV
  • Łuszczyca, bielactwo