Na czym polega leczenie hemoroidów metodą Barrona?

Leczenie hemoroidów metodą Barrona (gumkowanie hemoroidów) jest najczęściej stosowaną techniką leczenia hemoroidów i polega na aplikacji specjalnych gumowych opasek na podstawę hemoroidu. Efektem założenia opaski jest niedokrwienie guzka krwawniczego i w dalszym etapie jego obumarcie i odpadnięcie. Procedurę wykonuje się za pomocą specjalnego aplikatora zwanego ligatorem. Zabieg jest w pełni tolerowany przez pacjentów i nie wymaga hospitalizacji.

Leczenie hemoroidów metodą Barrona (podstawowe informacje)
Cena:od 400 zł
Czas zabiegu:15-40 minut
Znieczulenie:nie wymaga
Rekonwalescencja:Niedokrwiony guzek odpada w ciągu 10-16 dniu od procedury.
Efekty:Liczba zabiegów zależy od liczby guzków. Zabiegi wykonuje się w odstępach ok. 3-4 tyg.
Dostępność:Wrocław

Wskazania do zabiegu

Metoda Barrona rekomendowana jest dla pacjentów z I lub II stopniem zaawansowania choroby hemoroidalnej. W niektórych przypadkach stosuje się metodę Barrona do leczenia bardziej zaawansowanych hemoroidów, jednak decyzję o leczeniu podejmuje lekarz po szczegółowym badaniu. Metodę Barrona często łączy się z terapią wymrażania uzyskując dzięki temu trwalsze efekty leczenia i szybszą rekonwalescencję.

Jak wygląda zabieg nazywany gumkowaniem hemoroidów?

Zabieg poprzedza konsultacja podczas której lekarz dokonuje oceny guzków krwawniczych. Następnie poprzez anoskop wprowadza się ligator z dwoma gumkami. Pojedynczy guzek krwawniczy, za pomocą ciśnienia zostaje wciągnięty do wnętrza aplikatora i na jego trzonie zostaje założony gumowy pierścień. Następnie zsuwa się dwie gumki, które zaciskają się na szyi usuwanego guzka. Niedokrwiony guzek odpada w ciągu 10-16 dniu od procedury. Podczas jednego zabiegu zwykle gumkuje się jeden guzek krwawniczy. Dzięki temu minimalizuje się ryzyko powikłań. W zależności od stopnia zaawansowania problemu i ilości guzków krwawniczych na kolejnych zabiegach gumkuje się kolejne zmiany. Zabiegi wykonuje się w odstępach około 3-4 tygodniowych.

Efekty leczenia hemoroidów

Szacuje się, że skuteczność metody Barrona wynosi ok. 80-90% w przypadku hemoroidów I, II czy III stopnia. Przy bardziej zaawansowanej chorobie (III stopień), w momencie kiedy zmiany nie wracają samoistnie po wypróżnieniu, należy rozważyć również inne techniki leczenia. Z reguły w celu uzyskania najlepszych efektów wykonuje się 2-3 zabiegi, które można wykonać w odstępach 3-4 tygodniowych.

Koszty leczenia hemoroidów

Cena pojedynczej sesji gumowania, podczas której zakłada się ucisk na jeden guzek krwawniczy wynosi 400 zł. W niektórych przypadkach specjalista oprócz założenia gumek na guzek krwawniczy stosuje dodatkowo miejscowe mrożenie.

Bezwzględne:

• Stan zapalny kanału odbytu lub odbytnicy
  • IV stopień żylaków
  • Przyjmowanie antykoagulantów

Względne:

• Cukrzyca
  • Choroby układu krążenia

Alternatywne metody leczenia hemoroidów:

Zapisz się na zabieg