Na czym polega zabieg skleroterapii hemoroidów?

Zabieg polega na ostrzyknięciu guzków krwawniczych specjalnym środkiem chemicznym. Celowo wywołany stan zapalny w naczyniu prowadzi do obkurczenia guzka i w konsekwencji do jego zwłóknienia (marskości). Zabieg jest dobrze tolerowany przez pacjenta i nie wymaga stosowania znieczulenia. Procedura trwa około 20 minut.

Skleroterapia hemoroidów (podstawowe informacje)
Cena:od 400 zł
Czas zabiegu:ok. 20 minut
Znieczulenie:nie wymaga
Rekonwalescencja:zwykle 2-7 dni
Efekty:proces zamykania trwa 3-4 tygodni, proces wchłaniania 1-6 miesięcy
Dostępność:Wrocław

Skleroterapię z powodzeniem stosuje się również do leczenia żylaków kończyn dolnych.

Jak przygotować się do zabiegu ostrzykiwania hemoroidów?

Zabieg nie wymaga szczególnego postępowania przed zabiegiem.

Efekty leczenia

Ta metoda daje szczególnie dobre efekty u chorych z niewielkim zaawansowaniem choroby, u których główną dolegliwością są obfite krwawienia. W zdecydowanej większości przypadków przeprowadzenie zabiegu skleroterapii pozwala osiągnąć zadowalające rezultaty medyczne. Zabieg stanowi także dobre uzupełnienie innych metod u pacjentów z licznymi, drobnymi, powiększonymi guzkami krwawnicowymi, które czasami są zlokalizowane między głównymi kolumnami hemoroidalnymi. W tych sytuacjach ablacja laserowa lub usuwanie ligatorem Barrona jest niemożliwa ze względu na ryzyko całkowitego uszkodzenia struktur wyposażonych w specyficzne receptory czuciowe.

Przeciwwskazania do zabiegu

Skleroterapia hemoroidów jest dedykowana pacjentom z początkowym stopniem zaawansowania choroby hemoroidalnej. W przypadku, kiedy guzki krwawnicze wychodzą na zewnątrz metoda ta nie jest rekomendowana.

Przeciwwskazaniem do ostrzyknięcia hemoroidów jest również:

• ciąża
  • poważna choroba ogólnoustrojowa
  • choroba nowotworowa
  • zakrzepica kończyn dolnych
  • wada serca
  • nadwrażliwość na aethoxysclerol

Alternatywne metody leczenia hemoroidów:

Zapisz się na zabieg