Usuwanie 偶ylak贸w mikrofal膮 – nowo艣膰 w leczeniu 偶ylak贸w?
dr n. med. Wojciech Rybak

Usuwanie 偶ylak贸w mikrofal膮 – nowo艣膰 w leczeniu 偶ylak贸w?

Zabiegi wewn膮trznaczyniowe nie s膮 nowo艣ci膮 w leczeniu 偶ylak贸w. Chocia偶 metody endowaskularne stosuje si臋 we flebologii od lat, to niewielu s艂ysza艂o o tym, by do usuwania 偶ylak贸w wykorzystywa膰 mikrofale. Klinika Rybak Clinics jako jedna z dw贸ch pierwszych plac贸wek w Polsce posiada sprz臋t, kt贸ry umo偶liwia usuwanie 偶ylak贸w mikrofalami. Pierwsze zabiegi wykona艂 dr n. med. Wojciech Rybak.

Wi臋cej
Przewlek艂a niewydolno艣膰 偶ylna – jak leczy膰?
dr n. med. Wojciech Rybak

Przewlek艂a niewydolno艣膰 偶ylna – jak leczy膰?

Poszukiwanie zaawansowanych technologicznie, skuteczniejszych, a przy tym mniej inwazyjnych sposob贸w leczenia przewlek艂ej niewydolno艣ci 偶ylnej doprowadzi艂o do opracowania i spopularyzowania metod wewn膮trznaczyniowych, opieraj膮cych si臋 na zamkni臋ciu chorej 偶y艂y laserem, par膮 wodn膮, klejem czy 艣rodkiem chemicznym.

Wewn膮trznaczyniowe metody leczenia 偶ylak贸w

Wewn膮trznaczyniowe metody leczenia 偶ylak贸w

Na przewlek艂膮 niewydolno艣膰 偶yln膮 choruje dzi艣 co drugi Polak. Cz臋stotliwo艣膰 wyst臋powania 偶ylak贸w przyczyni艂a si臋 do zakwalifikowania schorzenia do grupy chor贸b cywilizacyjnych. Wp艂yw na rozpowszechnienie si臋 zaburze艅 偶ylnych ma niew膮tpliwie wsp贸艂czesny styl 偶ycia ludzi w krajach uprzemys艂owionych 鈥 siedz膮cy lub stoj膮cy tryb pracy, z艂a dieta, nadwaga.

Niewydolno艣膰 偶ylna ko艅czyn dolnych 鈥 przyczyny, objawy i leczenie
lek. med. Micha艂 Kowalczewski

Niewydolno艣膰 偶ylna ko艅czyn dolnych 鈥 przyczyny, objawy i leczenie

Przewlek艂a niewydolno艣膰 偶ylna (CVI) jest powszechnym schorzeniem o du偶ym znaczeniu spo艂eczno-ekonomicznym. Wed艂ug szacunk贸w mo偶e dotyczy膰 nawet 30 proc. populacji doros艂ych. Podstawowym czynnikiem prowadz膮cym do rozwoju CVI jest utrzymuj膮ce si臋 nadci艣nienie 偶ylne w ko艅czynie dolnej. Najcz臋stsz膮 postaci膮 kliniczn膮 przewlek艂ej niewydolno艣ci 偶ylnej s膮 偶ylaki.

Flebolog 鈥 lekarz od 偶y艂
lek. med. Emil Michalski

Flebolog 鈥 lekarz od 偶y艂

Flebologia jest dziedzin膮 medycyny po艣wi臋con膮 chorobom uk艂adu 偶ylnego. Flebolog zajmuje si臋 diagnozowaniem, leczeniem i, gdy to mo偶liwe, zapobieganiem schorzeniom 偶ylnym, takim jak 偶ylaki, zaburzenia krzepni臋cia czy owrzodzenia ko艅czyn dolnych. Wed艂ug dost臋pnych danych, na choroby 偶y艂 cierpi po艂owa ca艂ej populacji doros艂ych; w naszym kraju problem dotyczy ponad 50 proc. kobiet i niemal 40 proc. m臋偶czyzn.

Jak leczy膰 偶ylaki?

Jak leczy膰 偶ylaki?

Leczenie 偶ylak贸w to proces, na kt贸ry sk艂ada si臋 diagnostyka, cz臋艣膰 zabiegowa i okres rekonwalescencji, w trakcie kt贸rego pacjent powinien stosowa膰 si臋 do zalece艅 flebologa. Informacje o objawach, przyczynach, metodach leczenia znajdziecie w udost臋pnionym materiale. Artyku艂 ukaza艂 si臋 na 艂amach tygodnika „呕ycie na gor膮co” z dnia 28.04.2016 r.

Wi臋cej
Krwawi膮ce hemoroidy 鈥 operacja, usuwanie czy domowe sposoby?
lek. med. Bogumi艂 Bednorz

Krwawi膮ce hemoroidy 鈥 operacja, usuwanie czy domowe sposoby?

Wed艂ug szacunk贸w, choroba hemoroidalna jest najcz臋stszym schorzeniem proktologicznym w doros艂ej populacji. Jej objawy wyst臋puj膮 co najmniej raz u 50 proc. os贸b po 50. roku 偶ycia. Na obraz kliniczny choroby sk艂ada si臋 przede wszystkim bezbolesne, zwi膮zane z wypr贸偶nianiem krwawienie oraz okresowe wypadanie guzk贸w hemoroidalnych.

Wi臋cej
Skleroterapia piankowa i p艂ynowa 鈥 na czym polega i ile kosztuje?
lek. med. Maciej Antkiewicz

Skleroterapia piankowa i p艂ynowa 鈥 na czym polega i ile kosztuje?

Skleroterapia to uznana metoda leczenia 偶ylak贸w. W jej przebiegu do 艣wiat艂a 偶y艂y podaje si臋 艣rodek obliteruj膮cy, kt贸ry zapocz膮tkowuje cykl morfologicznych przemian 艣ciany naczynia 鈥 ich skutkiem jest zaro艣ni臋cie 偶y艂y. Lek podaje si臋 w postaci roztworu lub pianki.